Myynnin ja markkinoinnin businesspartneruutta palveluna
Markkinoinnin businesspartnerina tarjoan myynnin mahdollistavaa markkinoinnin konsultointia ja kaupallisten operaatioiden hallintaa. Englanniksi samat termit ovat “sales enablement” ja “revenue operations”.
Arkkitehtisi markkinointiin
Businesspartnerina edistän sekä liiketoiminnan tavoitteisiin ja myynnin asiakaspolkuun kiinnittyvää tuloksellista markkinoinnin operointia että itse markkinointityön tekijöiden (ihmisten!) parempaa työpäiväkokemusta.
Mielestäni tämä kaupallinen kombo muodostuu ihmisten, teknologian ja prosessien toimivuudesta yhdessä. Ja ehkä siksi minua on usein markkinointiarkkitehdiksi tituleerattu.
Lue tästä lisää palveluistani, hinnoittelusta ja kokemuksia yhteistyöstä.
Tällaisten asioiden parissa teemme tulosta yhdessä
MYYNNIN JA MARKKINOINNIN YHTEISTYÖ
Kasvumarkkinointia aidosti myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä; Revenue operations -näkökulma, konkreettisuus, arjen työkalut ja viestit myynnin asiakastyöhön.
MARKKINOINNIN OPERAATIOT
JA TOIMINTATAVAT
Prosessien ja toimintamallien suunnittelu ja konseptointi juuri teidän kokonaisuuteen tuotettuna ja ympäristöön huomioituna. Myös kumppaniverkoston johtaminen ja muut arjen operatiiviset työt osana omaa verkostoasi.
SISÄLTÖMUOTOILU JA PALVELUVIESTINTÄ
Konseptointi ja mallintaminen teidän asiakkaiden koko ostopolulle; verkkojulkaisuvalmiit (seo) asiantuntijasisällöt, automaatio- ja liidiflowt, ”markkinoinnilliset työkalut” myyjien asiakastyöskentelyyn.
MYYNTIÄ TUKEVA VERKKOPALVELU
Mitä, missä, miten - asiakaspolut ja liidiflowt. Markkinointiarkkitehtina ymmärrän verkkoympäristön ja kaupallisen toiminnan; olen tarvittaessa tulkki ja linkki teidän ja teknologiakumppanisi välillä.
WordPress, HubSpot, Drupal, Bloomreach… CMS-julkaisujärjestelmänne voi olla mikä tahansa.
CRM JA MARKKINOINNIN AUTOMAATIO
Automaation käynnistäminen ja hyödyntäminen, eli kaikki se, mitä tapahtuu käyttöönoton jälkeen: niin että teille rakentuu CRM:ään toimiva, asiakastietoa hyödyntävä kokonaisuus sekä asiakasviestinnän että myynnin asiakastyön kannalta.
CRM- ja automaatiosoftanne voi olla mikä tahansa; HubSpotin lisäksi toimin sujuvasti eri ympäristöissä.
PROJEKTINJOHTO JA -HALLINTA
Verkkosivut, brändityöt ja muut erilaiset markkinoinnin projektit: Pidän langat käsissä, aikataulun kohdillaan ja budjetit kurissa - kuulemma lempeän lujasti.
Toimin sujuvasti edustajanasi myös kumppaniverkostonne kanssa (tapahtumat, kampanjat, digimarkkinointi jne.).
Mitä maksaa?
Millainen tarve tai haaste sinulla on?
Ota yhteyttä ja jutellaan lisää! Kokeillaan ja aloitetaan jostain ihan simppelistäkin asiasta.
Tässä alkaen-esimerkkihinnat. Teen tarjouksen aina toimeksianto- ja projektikohtaisesti. Useimmiten yhteistyöni perustuvat toteutuneeseen työaikaan, jonka raportoin ja laskutan kuukausittain.
Asiantuntijatyötä ja -palvelua tunti-, henkilötyöpäivä-, projekti-, jatkuva-, interim- tai yhteistyöperusteisena. Tarvittaessa myös verokortilla.
Konsultointi- ja asiantuntijatyöt, alk. 1100 euroa / htp + alv.
Projektijohto ja -hallinta, alk. 150 euroa / h + alv.
Operatiiviset työt tuntiveloituksella, alk. 125 euroa / h + alv.
Freelancer-palvelumyynti, sopimuksen mukaan
Sparraa ja mallinna -paketti (1 + 2 h), 450 euroa + alv.; tunnin sparrailu, jonka pohjalta syntyy jokin arkeasi helpottava konkreettinen malli vaikkapa automaatiopolusta, kampanjasta, tapahtumaviestinnästä, sisällöntuotannon mallipohja ohjeistuksineen tms.
*Henkilötyöpäivä on laskennallinen 7,5 h.
*Hintoihin lisätään voimassaoleva arvonlisävero (ALV rek.). Pääkaupunkiseudun ulkopuolella kilometrikorvaukset ja päivärahat veloitetaan erikseen.
Työskentelen usein työparina yrittäjäkollegoideni kanssa
Elina Mäkisen kanssa olemme päässeet tekemään huimia kokonaisuuksia ja konseptointeja vaativien asiasisältöjen sanoittamiseksi ja kaupallisesti hyödynnettäväksi koko asiakaspolulle - ja erityisesti myynnin tarpeisiin. Verkkosivustoja ja -sisältöjä, asiantuntijuuden konkretisointia, markkinoinnin automaatiota, juuri sitä mitä myyntikoneistosi tarvitsee.
Pia Pihlaja on viestintästrategi, joka ajattelee ja toteuttaa viestinnän ja sanoituksen myös kaupallisiin tarpeisiin. Yhteistyössämme on sen salaisuus, niin ovat asiakkaamme meille todenneet. Haastamme ja sparraamme paitsi toisiamme, myös asiakkaamme näkemään suunnan ja kokonaisuuden busineksen ja omien asiakkaidensa lähtökohdista.
Satu Heinonen on luottokumppanini silloin, kun tarvitaan brändin ytimen visualisointia ja sen konseptointia. Avainsanojamme ovat tyylikkyys, toimivuus, kierrätettävyys ja kustannustehokkuus. Yhdessä olemme työstäneet monenmoista: brändin lokalisointiprojektia, monikanavaisia aineistokokonaisuuksia, visuaalisia aineistokirjastoja, ja toki ihan yksittäisiä erilaisia painoaineistoja.
Elän ja hengitän myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä.
Minulle se tarkoittaa myyntiä, eli vaikuttamista tehokkaasti ja tuloksellisesti koko asiakaspolulla. Arjen todellisuus ja konkreettisuus aina huomioituna.